Inwestowanie w obcą walutę - czy ma to dziś sens?

Eksperci z zakresu zarządzania finansami zgodnie twierdzą, że jednym z najważniejszych działań jakie powinniśmy podjąć aby cieszyć się długoterminowym bezpieczeństwem finansowym jest rozsądne inwestowanie. Umiejętność gospodarowania swoimi pieniędzmi tak, aby przynosiły nam one dodatkowe zyski może okazać się zbawienna dla kondycji naszego budżetu. Wypracowane zyski zawsze można odłożyć, dzięki czemu stopniowo tworzymy sobie poduszkę finansową, która może nam wręcz uratować życie w czasach kryzysu. W artykule zastanowimy się, jak rozsądnie inwestować, ze szczególnym uwzględnieniem inwestowania w obce waluty. Zainteresowanie tą formą inwestowania nieustannie rośnie, będąc jedną z chętniej wybieranych opcji przez Polaków.

Najważniejsze zasady inwestowania

Problemy finansowe są czymś, co każdy z nas chce omijać szerokim łukiem. Jednak by się skutecznie przed nimi chronić, trzeba zdobyć najpierw wiedzę z zakresu tego, jak właściwie zarządzać pieniędzmi. W przypadku inwestowania jest to szczególnie ważne, ponieważ potencjalne błędy popełnione w tym zakresie narażają nas na bolesne dla naszego portfela straty. O czym należy pamiętać, decydując się na inwestowanie?

 

Inwestowanie nieodłącznie wiąże się z ryzykiem, dlatego wszystkie podejmowane przez nas decyzje powinny być dobrze przemyślane. Wiele osób podejmuje różne decyzje pochopnie, a później ich żałuje. Dlatego niezwykle ważne jest opracowanie planu inwestycyjnego, który będzie dla nas niczym busola. Wie o tym każdy doświadczony inwestor - dobra strategia to duża część sukcesu. Najważniejsza, by była ona opracowana na racjonalnej ocenie naszych realnych możliwości. Dzięki temu unikniemy popadania w długi, które bez wątpienia nie są sprzyjającą sytuacją. Osoby początkujące mogą w takiej sytuacji skorzystać z usług poradnictwa finansowego.

 

We wszystkich poradnikach tego typu wśród najważniejszych zasad rozsądnego inwestowania pojawia się słowo klucz. Jest nim dywersyfikacja - czyli ulokowanie swoich środków w różnych miejscach. Pozwala to na uniknięcie ryzyka, jakie wiąże się z umieszczeniem wszystkich pieniędzy w jednym miejscu. Jeśli traktujemy inwestowanie poważnie, nasz portfel inwestycyjny powinien być zróżnicowany.

Obca waluta - kiedy warto?

Przewalutowanie warto wykonywać wtedy, gdy transakcja jest dla nas najbardziej opłacalna. O tym, czy na wymianie waluty możemy zyskać, decydują kursy walut. Jeśli uda nam się wykonać przewalutowanie po atrakcyjnym kursie, wyjdziemy z całej transakcji obronną ręką.

 

Kursy walut są atrakcyjne wtedy, gdy możemy je sprzedać za wyższą kwotę, niż je kupiliśmy. Czynników wpływających na kursy walut jest wiele, wśród nich można wymienić chociażby inflację. Dużo zależy także od decyzji podejmowanych przez Bank Centralny, ponieważ kursy walut pozostają w ścisłym związku z sytuacją gospodarczą danego kraju, szczególnie prowadzoną tam polityką pieniężną. Dlatego osoby bardziej ostrożne powinny się decydować na tego typu krok wyłącznie wtedy, gdy sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie jest raczej stabilna. Ci lubiący ryzyko mogą próbować kupować i sprzedawać waluty nawet w czasach największych ekonomicznych zawirowań zgodnie z dewizą jest ryzyko - jest zabawa.

 

Efekt ten z największym prawdopodobieństwem osiągniemy wtedy, gdy cały proces wykonamy z pomocą kantoru internetowego. Z perspektywy konsumentów jest to zazwyczaj rozwiązanie dużo tańsze, niż korzystanie z analogicznych usług w kantorze stacjonarnym lub banku. Dodatkową zaletą kantorów internetowych jest fakt, że niezwykle łatwo można tam sprawdzić aktualne kursy walut, a zatem także ocenić, czy w danym momencie ich kupno jest czynnością opłacalną. Cała transakcja odbywa się także nieporównywalnie szybciej, co oprócz pieniędzy pozwala nam także zaoszczędzić czas. A jak mawiał Benjamin Franklin - czas to pieniądz.

 

Autor

BiznesFinanse.pl

Ogólnopolski portal o Biznesie i Finansach

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@biznesfinanse.pl

Ogólnopolski portal o Biznesie i Finansach.

 

W przypadku zainteresowania reklamą zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem agencji marketingowej:

 

reklamodawca@brand.ceo